by Bruno Petrowicz Catalan 23.04.22 8:06
Cieszy mnie że prace nad zmianami w regulaminie ruszyły. Nie kryję że 10 minutowe kary za 1 sekundowy falstart były wyjątkowo srogie i wpływały deprymująca na kierowcę który tego doświadczył, tym bardziej że wynikało to nie z jego winy. Sam miałem okazje posmakować tej sytuacji stad propozycje czcigodnego Helwetyka Romańskiego maja moje pełne poparcie.
Ze swojej strony mogę dorzucić uwagę która dotyczy ustawiania kategorii odcinków specjalnych. Tą sprawę juz sygnalizowałem ale uważam to za tyle ważną sprawę iż podniosę temat jeszcze raz. Otóż sądzę co kategorie OS-ów winny zależeć od stopnia trudności danego odcinka i tak:
I stopień trudności (premia 3,2,1 minuta) powinny mieć odcinki w ciągu dnia, pomiędzy 7-18 odbywające się w soboty i niedziele.
II stopień trudności (premia 6,4,2 minuty) powinny mieć odcinki późnym popołudniem, pomiędzy 18-22 oraz 7-15 odbywające się w dni powszednia.
III stopień trudności (premia 6,4,2 minuty) powinny mieć odcinki nocne, pomiędzy 22-7 rano.
No i kwestia druga, poruszana w czasie ostatniego rajdu i w dyskusji po nim to punkt 12 Regulaminu : "
Pojazd to automobil (wehikuł), którego wygląd i możliwości techniczne nie odbiega od czasów przyjętych w Monarchii Austro-Węgierskiej. Do startu dopuszcza się pojazdy tylko z realnego okresu lat 20-tych XX wieku."
Czy w tej kwestii nastąpią zmiany, czy wszyscy łącznie z posiadającymi licencje na auta z czasów późniejszych muszą zmienić pojazdy by być dopuszczeni do udziału w rajdach IV sezonu.